بورس ایران

تحلیل بازار بورس ایران

بورس ایران

تحلیل بازار بورس ایران

صنعت آلومینیوم جهان در آستانه بحران

در حال حاضر تقریبا تمامی واحدهای ذوب آلومینیوم در جهان متضرر می‌شوند چون هزینه تولید آنان بالاتر از قیمت بورس فلزات لندن (LME) است.

به گزارش متال بولتن، 93 درصد واحدهای ذوب آلومینیوم در جهان اعلام کرده‌اند که از تولید متضرر می‌شوند و لزوما دلیل آن هزینه‌های متغیر تولید نیست. دست‌اندرکاران تولید مطرح می‌کنند که قیمت هر تن آلومینیوم از 2 هزار و 500 دلار به 2 هزار و 200 دلار تنزل پیدا کرده است که برای بازار بسیار حائز اهمیت است. براساس بررسی‌ها هزینه نقد تولید تعداد زیادی از تولیدکنندگان به‌دست آمده و مشخص شده است که تولیدکنندگان در آمریکا، چین و اروپا همگی از قیمت پایین رنج می‌برند.

قیمت‌های آلومینیوم به‌دلیل عرضه مازاد جهانی و ضعف تقاضا از طرف مصرف‌کنندگان نهایی تحت فشار قرار گرفته است و باید اشاره کرد که سرمایه‌گذاران قیمت این فلز سبک را پایین می‌آورند.

با توجه به اینکه عرضه آلومینیوم جهانی در حال حاضر با رشد 6 درصد در سال مواجه است، ولی تقاضا با رشد 4 درصدی در حرکت است.

برای پوشش دادن هزینه بعضی از تولیدکنندگان پرهزینه، واردات آلومینیوم چین باید همزمان با تولید در بقیه کشورهای جهان کاهش پیدا کند.

مشکل بتوان پیش‌بینی کرد که کدام منطقه اولین و بیشترین کاهش را خواهد داشت. اما بازارهای پولی در آسیا، آمریکا و اروپا نقش زیادی در تعطیلی واحدهای ذوب خواهند داشت.

هفته گذشته کارخانه آلومینیوم‌سازی Rockdale در تگزاس آمریکا به‌دلیل بحران‌های بازار و قیمت گران برق بسته شد. قبل از این نیز گفته شده بود که این کارخانه آمریکایی می‌خواهد تولیداتش را در اروپا (اسپانیا و ایتالیا) یا آمریکا کاهش دهد.

اکثر تولیدکنندگان آلومینیوم در حال بررسی اوضاع خود هستند چون افت قیمت‌ها و تقاضا شدیدا بر روی آنان اثر منفی گذاشته است و تا زمانی‌که عرضه مازاد وجود داشته باشد شرایط تولیدکنندگان همین وضع خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد